reklama

Asi som „priveľká“ realistka

Neviem ako začať. Asi sa Vás najprv opýtam, či aj Vy patríte medzi ľudí, ktorí žijú - ja to nazývam „dvojživot“. Alebo poznáte ľudí, ktorí žijú skôr vo virtuálnom svete s „priateľmi“, ktorých nachádzajú prostredníctvom ICQ, YAHOO, chat a iných komunikačných vymožeností, ktoré tento svet ponúka ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nechcem tvrdiť, že ja tieto komunikačné prostriedky nevyužívam, ale skôr na komunikáciu s priateľmi a s ľuďmi, ktorých poznám zo svojho reálneho života a s ktorými mám spoločné spomienky a zážitky. Taktiež netvrdím, že priateľstvá vznikajúce touto formou sú nejaké falošné alebo „nepravé“. Ale myslím si, že aj svet s týmito technológiami by mal mať svoje hranice.

Poznám človeka, ktorý sa do tohto sveta a k ľuďom z tohto sveta utieka každý deň. Prvé čo ráno urobí je, že zapne PC a frčí vo svete „bez problémov“ skoro celý deň. Jeden deň je letuškou, ktorá obletela celý svet a má o 10 rokov menej ako v skutočnosti, na druhý deň je zase mladou zahraničnou študentkou a občas je aj „sama sebou“. Sem - tam sa jej to vymkne z rúk a „priateľovi“, ktorý si myslí že komunikuje s mladou ambicióznou študentkou, povie „musím končiť, lebo práve odlietam do Prahy, mám službu“.......

Občas tomuto človeku závidím, že vie odsunúť problémy reálneho sveta do úzadia a prežívať problémy s „priateľmi“ zo sveta toho „krajšieho“. Ale naozaj len OBČAS, pretože svoju najlepšiu kamarátku, ktorá vie o všetkých mojich radostiach a starostiach by som NIKDY nevymenila za nejakého „virtuálneho priateľa“, alebo môjho kamaráta, s ktorým vždy môžem zájsť na pivko - darmo pivko je najlepšie to „hmatateľné“ J alebo čas strávený so svojimi blízkymi za čas strávený „pri počítači“......

Možno som priveľká realistka a neviem sa vžiť do človeka, ktorý vie fungovať vo svete ilúzií, ale pre mňa to vždy ostanú ľudia, ktorí vypnutím PC sú nehmatateľní a nikdy mi napríklad nepodajú pomocnú a priateľskú ruku. Možno raz „vypne“ takýto človek PC na „dlhší čas“ a zistí, že jeho deťúrence už vyrástli a on si to ani nestihol všimnúť, zistí, že vo svete ilúzií vyriešil nekonečne veľa problémov, ale popri nich si nestihol všimnúť koľko problémov museli riešiť jeho blízky a možno zistí, že už ho potrebujú len „priatelia z netu“, lebo tí REÁLNI si už zvykli ŽIŤ bez neho.

Daniela Troppová

Daniela Troppová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajná ženská, ktorá sa snaží pozerať na život pozitívne a občas sa snaží byť aj "žienkou domácou" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu